וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאות הישראלית בבעיה - לגליזציה של קנאביס יכולה לעזור

גרג קונין, מגזין קנאביס

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:01

הסדרת שוק קנאביס חוקי היא ההזדמנות של ישראל להפוך למעצמת קנאביס ובמקביל לסייע לחקלאים שנמצאים במשבר משמעותי. דעה

ביוני 2020 עקפה ישראל את גרמניה כיבואנית הקנאביס הרפואי הגדולה ביותר עם 6 טון. עד סוף אותה שנה כבר נכנסו לישראל מעל 15 טון. במהלך יולי 2021 לבדו כבר נכנסו כ-3 טון קנאביס מחו"ל והיד עוד נטויה.

למגזין קנאביס>>

כמות המטופלים המאושרים לשימוש בקנאביס רפואי בישראל נמצאת במגמת עליה מתמדת בשנים האחרונות. נכון לחודש יולי 2021 מספר המחזיקים ברישיון קנאביס רפואי עומד על כ-100,000, כאשר מעל 3,000 רישיונות חדשים הונפקו במהלך כל חודש בחודשים האחרונים (קצב של יותר מ-100 רישיונות חדשים ביום).

על פי נתוני דן אנד ברדסטריט עולה כי ברבעון 1 של שנת 2021 נרשמה בחברות המובילות בענף הקנאביס הרפואי צמיחה ניכרת, שמשתקפת בעליה משמעותית במחזורי ההכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020. אחוז השינוי הממוצע בהכנסות שרשמו 6 חברות מובילות, עומד על מעל 250%.

זו בעיני בעיה. מצד אחד, כפי שניתן לראות מהנתונים - ישראל היא מעצמת קנאביס בכל קנה מידה: עוד ועוד סטארט אפים קמים, חברות מונפקות בנאסד"ק, נרכשות ע"י חברות טבק, אולם הממשלה במקום לעודד זאת, שמה מקלות בגלגלים.

ההחלטה החדשה בתקציב שעיקרה קידום יצוא הקנאביס הרפואי והסרת את החסמים הקיימים, באופן שיאפשר לחברות הקנאביס להרחיב ולגוון את אפשרויות היצוא ובכך לאפשר את פיתוח תעשיית הקנאביס בישראל - בעייתית. מה הרעיון בלייצא כמות גבוהה של קנאביס ואז לייבא אותו בחזרה?

משבר החקלאות הוא הזדמנות מצוינת למדינה לפגוש את החקלאים סביב שולחן עגול ולהציע להם לעבור לגידולי קנאביס חוקיים לשימוש פנים ישראלי. זה יפחית את הצורך בייבוא, ייתן מענה לדרישות השוק הצומחות וכמובן - יספק לחקלאים פתרון למי שמבקשים להחליף סוג גידול.

שדה מריחואנה. ShutterStock, ShutterStock
גידול קנאביס יעודד את החקלאות הישראלית/ShutterStock, ShutterStock

החקלאות הישראלית בבעיה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר החקלאים בארץ כיום הוא כ-12 אלף בלבד, עם ירידה בשיעור של כאלף חקלאים בשנה במהלך חמש השנים האחרונות. מתוך כלל החקלאים בישראל, 65% כבר מעל גיל 55 ופחות מאחוז בגיל 35 ומטה — מה שאומר שדור ההמשך הולך ומתמעט ואין, למעשה, מי שימשיך בתחום.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי שטח הנטיעות החדשות של עצי פרי בשנים 2018-2019 הסתכם ב-34,126 דונם, לעומת 39,920 דונם בשנה שקדמה לה.

יותר מזה, היום חסרים לחקלאות לא פחות מ-24 אלף ידיים עובדות! החקלאות במשבר משמעותי.

הקנאביס כאן כדי להישאר. כשעוד ועוד מדינות חותמות על שיתופי פעולה וחוקי לגליזציה עוברים בעוד ועוד מדינות, על ישראל לא להסתכל מהצד ולשלוח את הסטארט-אפים שלה להתנהל לבד.

רק כדי לסבר את האוזן, תעשיית הקנאביס החוקית בארה"ב נאמדה ב-13.6 מיליארד דולר בשנת 2019 עם 340,000 משרות בתחום זאת על פי נתוני New Frontier Data. זאת ועוד, 38 מדינות אישרו שימוש בקנאביס לטיפול רפואי, 18 מהמדינות אף מאפשרות למבוגרים להשתמש בחומר באופן חוקי, ללא קשר לטיפול רפואי.

על פי מחקרים מהשנים האחרונות הסדרת שוק קנאביס חוקי לשימוש פנאי בישראל תביא להכנסות של מעל 2 מיליארד ש"ח בשנה ממיסים, לצד אלפי מקומות עבודה חדשים והכנסות נוספות מתיירות.

לכן, לישראל יש שעת כושר לפתח ולהעצים מחד את ענף החקלאות ומנגד לחזק את תחום הקנאביס. יש שילוב מיוחד שיכול לקדם את ישראל קדימה. אסור לנו לפספס את ההזדמנות.

הכותב הוא גרג קונין, סמנכ"ל מוצר ומייסד חברת CTH

למגזין קנאביס>>

התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. וואלה! לא מעודדת או ממליצה לצרוך כל חומר שהוא ולא תהייה אחראית על כל שימוש מסוג זה.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully