וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס רפואי: 6 טיפים למטופל המתחיל

17.3.2023 / 7:29

להתחיל בקטן, לבחור את הזנים הנכונים, להתאים ציפיות ועוד - הנה כמה טיפים חשובים למטופלי קנאביס רפואי שמבולבלים מעודף המידע וחוששים להתחיל

מדי חודש מקבלים עוד ועוד ישראלים רשיון לשימוש בקנאביס רפואי. חסרי הניסיון מביניהם חוששים מפני ההשפעות ומבולבלים מעודף המידע. אז איך כדאי להשתמש בקנאביס בפעם הראשונה, איך בוחרים את הזנים, ממה כדאי להיזהר ושאלות נוספות, הנה 6 טיפים למטופל המתחיל אותם קיבלנו ממומחה בתחום.

1. להתחיל בקטן

הטיפ הראשון אותו מציע טל קירשהיימר, רוקח ובעלי בית המרקחת כנרת בכפר סבא למטופלים חדשים הוא לבקש מהרופא לכלול בתוך המרשם זנים מקטגוריית T10/C10. קטגוריה זו מכילה מוצרים בעלי אחוז THC (הרכיב הפסיכואקטיבי) בכמות נמוכה עד ממוצעת כך שההשפעה הממסטלת לא תהיה חזקה מדי. בנוסף קטגוריה זו ייחודית בכך שהזנים בה מכילים גם אחוז גבוה של CBD שהוא הרכיב הנפוץ השני בקנאביס וזה שכאשר נמצא בכמויות גדולות "מאזן" את ההשפעה הממסטלת של ה-THC.

זנים מקטגוריה זו, או למשל מקטגוריה נמוכה יותר כמו T5/C5, מאפשרים למטופל המתחיל לצרוך את הקנאביס ולהמשיך לתפקד כרגיל במהלך היום. "מטופל חדש לא מכיר את החומר והשפעותיו ולכן כדאי להתחיל מזן שמאפשר לתפקד במהלך היום", מסביר קירשהיימר, "הזנים החזקים עלולים לגרום לפחות בהתחלה לתחושת עייפות וחוסר תפקוד. מתחילים בשימוש בקנאביס לאט ובזהירות כדי שהמטופל יתרגל ללמוד את התחושות ולהגיע למינון הנכון שמדויק לו. אני מדבר עם המטופלים על משך ההשפעה ומסביר שגם אם בטעות צרכתם יותר מדי בפעם הראשונה, ייתכן ולא תרגישו טוב אבל כעבור כמה שעות זה יחלוף והמצב יחזור להיות רגיל".

2. ניסוי וטעיה

"הטיפ השני שלי זה שאלות מנחות וניסוי וטעייה", מוסיף קירשהיימר, "המטופל צריך לשאול את עצמו בשביל מה הוא צריך את הקנאביס: לכאבים? כדי לישון יותר טוב? ליום? ללילה? השאלות המנחות הללו מצמצמות את האפשרויות שיש ברשותו וממקדות אותו לזנים ספציפיים. אחרי המיקוד של הזנים, אותם תעשו בסיוע של רוקח, חשוב להתנסות בכמה שיותר זנים כדי להבין מה הן ההעדפות של המטופל. אצל כל מטופל זה אחרת. גם אחרי שהמטופל הגדיר איזה זנים מתאימים לו, ההמלצה היא להתנסות בזן מסויים. לא ישר לפסול וגם לא ישר להתלהב. אם זה לא מתאים אחרי שבועיים, אפשר להחליף את הזן".

אישה מגלגלת ג'וינט של מריחואנה. ShutterStock
אם אתם לא מעשנים - יש פתרונות אחרים. אישה עם ג'וינט/ShutterStock

3. "סט אנד סטינגס"

"סט" הוא המצב הנפשי שאדם מביא לחוויה, כמו מחשבות, מצב רוח וציפיות. "סטינגס" - התנאים הסביבתיים והפיזיים בו אדם נמצא במהלך השימוש. מתח, פחד או סביבה לא נעימה עלולים לגרום לחוויה לא נעימה. גם ה"סט" וגם ה"סטינגס" צריכים להיות אופטימליים לחווית שימוש ראשונה בקנאביס. לאדם רגוע, במקום נעים, נוח ובטוח, יש סיכוי גבוה יותר לחוות חוויה נעימה. "כדאי לוודא שגם המקום שבו אתם נמצאים וגם התנאים באותו המקום, מתאימים ונוחים לחוויה ראשונית של צריכת קנאביס. כדאי שהמקום יהיה מוכר, למשל ספה בבית, ליד אנשים שעושים לכם טוב, מקום רגוע, ללא לחצים, רעשים או אלמנטים שעלולים לגרום לחוויה לא נוחה", ממליץ קירשהיימר.

4. דעו איך להתמודד עם חוויה שלילית

כדי להימנע מחווייה שלילית, כדאי לקחת שתיים-שלוש שאיפות בינוניות, לא עמוקות מדי ולתת לזה זמן כי לוקח לאפקט זמן להשפיע. לבדוק את ההשפעה. אם מרגישים שזה לא מספיק, אפשר לקחת עוד שתיים-שלוש שאיפות. לאט ובזהירות. אם בכל זאת יש חוויה שלילית, יש מגוון מאכלים שעוזרים להוריד את תחושת ה'היי' ומחזירים אותנו למצב הרגיל מהר יותר כמו מאכלים המכילים ויטמין סי וסוכר.

5. לא לפחד מתחושת ה"היי"

"אני שואל את המטופל מה הוא מצפה מהקנאביס" הוא מוסיף, "הרבה פעמים התשובה היא 'אני רוצה שזה לא ימסטל אותי'. כשמתחילים לפרק את זה אני לאט לאט מסביר שזה בסדר ליהנות מקנאביס. 'אתה סובל, קיבלת בשורת איוב וקיבלת כלי שהוא לא בדיוק תרופה ולא בדיוק צמח קמומיל, אלא צמח מרפא, עולם חדש. הוא רפואי אבל הוא גם חברתי ורגשי ויכול לתת לך נחת אם תדע לקבל אותו בצורה יותר חפצה".

קנאביס. ShutterStock
תתחילו לאט. קנאביס/ShutterStock

6. התייעצות בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות

"לעיתים יש דיסאינפורמציה בקבוצות בהן מדברים על קנאביס רפואי וצריך לדעת מה לקחת משם ומה לסנן. יש נטייה לחפש את הזן הכי חזק וזו לא המטרה של קנאביס רפואי. מי שצריך את הכי חזק, יקח את הכי חזק. החיבור הזה בין מה שהכי חזק למה שהכי טוב, צריך לדעת לא ליפול בו. מטופל שמתחיל טיפול אני ממליץ לו לקרוא על קנאביס, להקשיב לרוקח או למטופל אחר שנמצא באותו מצב רפואי כמוהו".

תוכן זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. וואלה! אינה מעודדת או ממליצה לצרוך כל חומר שהוא ולא תהיה אחראית על כל שימוש מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully