וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות פרסם מתווה חדש להקלה ברגולציה בתחום הקנאביס הרפואי

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 12:29

המתווה שמטרתו טיוב והפחתת הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל, עתיד לצמצם את הרגולציה בתחום בצורה משמעותית ולסייע להפחתת עלות הקנאביס הרפואי למטופלים

קנאביס. ShutterStock
המתווה החדש צפוי לצמצם בצורה משמעותית את היקף הרגולציה על העוסקים בשוק הקנאביס הרפואי/ShutterStock

משרד הבריאות פרסם מתווה חדש שמטרתו טיוב והפחתת הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל. מתווה זה הוא חלק מתפישת המדיניות החדשה של משרד הבריאות להפחית את הנטל הרגולטורי על המפוקחים בתחומים השונים תוך שמירה על בריאות הציבור. המתווה מכיל את אופן הפעולות ונהלי העבודה של יחידת הקנאביס הרפואי (יק"ר) שבחטיבת כלכלה, רגולציה וחדשנות במשרד הבריאות.

המתווה החדש צפוי לצמצם בצורה משמעותית את היקף הרגולציה על העוסקים בשוק הקנאביס הרפואי, לייצר ודאות למפוקחים, לסייע בהפחתת עלות הקנאביס הרפואי למטופלים ולקדם מחקר ופיתוח בתחום הקנאביס הרפואי בישראל.

המתווה מציג מדיניות ברורה לשנים הקרובות המאופיינת בצמצום היקף הרגולציה והעברת האחריות לגורמים המפוקחים. בנוסף, בהתאם לחוות דעת מקצועית שתתקבל בהמשך לעבודת ועדת שמר, עוסק המתווה בטיוב אחריות הרגולטור בתחומים נוספים, ובהם החרגת רכיבים שאינם פסיכו-אקטיביים מפקודת הסמים המסוכנים וכן, יישום המעבר ההדרגתי מרישיונות למרשמים - מהלך שיקטין את הנטל הביורוקרטי מהמטופלים ועתיד להקל על מתן טיפול רפואי בקנאביס.

קנאביס רפואי. ShutterStock
"בשורה גדולה לעשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל"/ShutterStock

שר הבריאות משה ארבל אמר: "המתווה החדש לצמצום הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי מהווה בשורה גדולה לעשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל. כמו במדינות המפותחות ביותר בעולם, גם במערכת הבריאות הישראלית רואים בקנאביס הרפואי אמצעי טיפולי - ולכן אנו מחויבים לפעול להקלה על המטופלים הזקוקים לו. אחת מההחלטות הראשונות שקיבל שר הבריאות הקודם הרב אריה דרעי עם כניסתו לתפקיד, הייתה לקדם רפורמה בתחום, וזהו צעד ראשון שמשלב רגישות חברתית לצד הגנה על בריאות הציבור".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות ציין: "משרד הבריאות מוביל תפישת מדיניות חדשה של הקלה בנטל הרגולטורי ככל הניתן לצד שמירה על בריאות הציבור. כפי שעשינו בתחום המזון ותחום התמרוקים, כעת גם תחום הקנאביס הרפואי זוכה לרפורמה משמעותית, שתצעיד את התחום קדימה ובדומה לנעשה בעולם. זהו שינוי פרידגמה משמעותי שמוביל משרד הבריאות לטובת אסדרת תחום הקנאביס הרפואי בישראל. כיום יש בישראל למעלה מ-120 אלף בעלי רישיונות לקנאביס רפואי, השיעור לנפש הגבוה ביותר מכל מדינה מערבית. המתווה יסייע בהורדת הנטל הבירוקרטי על המטופלים ויפחית עבורם את מחירי הקנאביס הרפואי, ייצר וודאות ארוכת טווח עבור העוסקים בתחום תוך העברת האחריות לידיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully