וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מסייע קנאביס רפואי למתמודדים עם חרדה, חוסר אונים ופחד

בשיתוף SEVEN

11.6.2023 / 11:49

פוסט טראומה, המתרחש בעקבות אירוע טראומטי קשה או אירועים טראומטים ממשיים, עלול לפגוע בתפקוד היומיומי ולשבש את איכות החיים. אחת האפשרויות להקלה משמעותית בתסמיני ההפרעה היא שימוש בקנאביס רפואי. כך הקנאביס מסייע לסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית

גבר בפוסט טראומה. ShutterStock
"הקנאביס משפר מאוד את איכות החיים של אנשים הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית"/ShutterStock

ירי הרקטות שהתרחש לאחרונה במהלך המבצע "מגן וחץ", יצר מתח נפשי רב בקרב תושבי ישראל ובפרט בקרב תושבי עוטף עזה. במשך כמה ימים היה קשה לכולנו להתמודד עם האזעקות, הבריחה למקלטים והידיעות על פגיעה בחיי אדם, אך יש כאלו שמתמודדים מדי יום עם תחושה של חרדה מתמשכת, חוסר אונים ופחד. כ-5% מהגברים ו-10% מהנשים סובלים מתסמיני הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) המאופיינת בחוסר יכולת להחלים כראוי מטראומה.

"במהלך החיים בני אדם עלולים להתמודד עם אירועי דחק. אלו בדרך כלל אירועים טראומטיים קיצוניים שלרוב מתרחשים בפתאומיות. הם כרוכים בסיכון ממשי לחיינו או לחיי הסובבים אותנו - כמו תאונות דרכים, פיגועי טרור, מלחמות, שריפות, תקיפה אלימה ואונס. מנגנוני ההגנה הנפשיים עוזרים לנו לעבד את הטראומה ולחזור לחיי השגרה, אבל לעיתים עלולה להתפתח בעקבות הטראומה הפרעת דחק פוסט טראומטית", אומר ד"ר איליה רזניק, מומחה לפסיכיאטריה ולרפואת קנאביס. "התסמינים להפרעת דחק פוסט טראומטית הם חודרניים - כמו פלאשבקים בהם האדם מרגיש שהוא רואה וכאילו חי מחדש את האירוע; רגשיים - כמו דיכאון והאשמה עצמית; הימנעותיים - כמו הימנעות מהגעה למקום בו התרחש האירוע; ועוררות יתר כמו עזבנות, מתח מתמיד, הפרעות שינה והתנהגות תוקפנית".

לדברי ד"ר רזניק, בעל ניסיון רב שנים בטיפול ב-PTSD ובתחום קנאביס רפואי, אחת הדרכים היעילות להקלה על תסמיני הפרעת הדחק הפוסט טראומטית היא שימוש בקנאביס רפואי: "צמח הקנאביס לא יכול לדעת מהו האירוע הטראומטי שעמו התמודד המטופל, אבל הוא משפר מאוד את איכות החיים של אנשים הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית. אחת ההשפעות הבולטות של הקנאביס היא הרפיה. מרבית מוצרי הקנאביס יוצרים תחושה של רגיעה ועוזרים לטפל בהפרעת שינה. בנוסף, הפרעת דחק פוסט טראומטית עלולה לגרום לאובדן התיאבון ולהוביל לאובדן החשק המיני, והקנאביס מסייע בכך שהוא, בד''כ, מגביר את התיאבון ואת הליבידו. השפעה נוספת של הקנאביס היא שכחה - הוא עוזר לגוף ולמנגנוני ההגנה נפשיים לשכוח אירועים מסוימים, וכך המטופל מצליח להיפטר מרוב הזיכרונות החודרניים החוזרים ומהפלאשבקים של האירוע הטראומטי".

קנאביס רפואי של חברת SEVEN. יח"צ,
קנאביס רפואי של חברת SEVEN/יח"צ

האם כל מוצר קנאביס מתאים לאנשים הסובלים מהפרעת דחק?

"בטח שלא. ממש כמו שלכל תרופה פסיכיאטרית יש את הרכיבים הפעילים שלה, כך גם לכל זן קנאביס יש את ההרכב יחודי שלו והתכונות המאפיינות רק אותו. ההשפעה של הצמח נעוצה באפקט הפמליה - השילוב של הקנבינואידים עם הטרפנים ופלבנואידים יוצר את הגורם הטיפולי של הקנאביס. חשוב להתאים את הזן ואת אחוז הרכיבים הפעילים באופן אישי למצב המטופל ולתסמינים שהוא סובל מהם. יש לציין כי הקנאביס הוא טיפול משלים ואינו מהווה תרופה, ויש לגשת במקביל לטיפולים נוספים כמו פסיכותרפיה או ריפוי בעיסוק. זה צמח נפלא שאנחנו עוד רחוקים מלגלות את כל הסגולות הרפואיות שלו".

המותג SEVEN מבית מדוקאן מציע מוצרי קנאביס שונים המסייעים להפחית את תסמיני הפרעת הדחק הפוסט טראומטית. מוצרי הקנאביס של המותג SEVEN גדלים במתקן INDOOR חדשני. בזכות טכנולוגיית המתקדמות של החברה, SEVEN יכולה להבטיח מוצרים איכותיים ובטוחים עם פורמולציות עקביות ורצף טיפולי כך שהזן המתאים לכם יהיה תמיד זמין עבורכם. כמן כן, מוצרי SEVEN גדלים ללא כל שימוש בחומרי הדברה, כימיקלים ומווסתי גידול.

לאתר SEVEN קנאביס רפואי פרימיום

וואלה קנאביס, בשיתוף SEVEN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully