וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא לקבלת רישיון לקנאביס רפואי

מאיה בניטה, בשיתוף SEVEN

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 13:07

סובלים מכאבים כרוניים או מחלה? ייתכן ואתם זכאים לקבלת רישיון לקנאביס רפואי. בואו לגלות מהם השלבים בתהליך קבלת הרישיון שיכול לסייע לכם ולשפר משמעותית את איכות חייכם

רופא רושם מרשם לקנאביס רפואי. ShutterStock
מדינת ישראל נחשבת לחלוצה מובילה בתחום הקנאביס הרפואי/ShutterStock

בעשור האחרון התחוללה קפיצת דרך משמעותית בעולם הקנאביס הרפואי, כשישנה מודעות גבוהה יותר לסגולות הרבות של הצמח. מחקרים שונים מצאו כי צריכת קנאביס רפואי מסייעת בהפחתת תסמיני מחלות שונות כמו סרטן ופרקינסון, בטיפול בדיכאון, הפרעות שינה וחרדה, ובהקלה על כאבים כרוניים. מדינת ישראל נחשבת לחלוצה מובילה בתחום, כשחברות שונות מפתחות זנים ייחודים ומשווקות מוצרי קנאביס רפואי.

על אף ההשפעות החיוביות הרבות של הקנאביס, הוא אינו מוגדר כתרופה ואין אפשרות לקבל אותו כמו תרופה רגילה. כדי לצרוך קנאביס באופן חוקי יש לקבל רישיון לקנאביס רפואי. לפניכם הסבר כיצד התהליך מתבצע ואיך תוכלו גם אתם לקבל רישיון לקנאביס.

לאתר SEVEN קנאביס רפואי פרימיום

רופאה קנאביס רפואי. ShutterStock
לא כל בעיה רפואית או מחלה תאפשר לכם לקבל רישיון לקנאביס רפואי/ShutterStock

האם מגיע לכם קנאביס רפואי?

חשוב לדעת כי לא כל בעיה רפואית או מחלה תאפשר לכם לקבל רישיון לקנאביס רפואי. יק"ר (היחידה לקנאביס רפואי) הגדירה בנוהל 106 של משרד הבריאות מהן ההתוויות המאפשרות שימוש בקנאביס. התוויה היא מחלה או מצב רפואי המוכר לשימוש בקנאביס, ותחתיו יש תנאים מסוימים שעליהם להתקיים כדי לקבל רישיון לקנאביס רפואי. בין ההתוויות הרפואיות המוכרות לקבלת רישיון ניתן למנות: כאבים כרוניים, מחלת מעי דלקתית כמו קרוהן או קוליטיס, חולי סרטן, מחלות זיהומיות, אנדומטריוזיס, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, פרקינסון, תסמונת טורט, אפילפסיה, מטופלים הסובלים מפוסט טראומה, מטופלים עם אוטיזם מעל גיל 5, וכן להקלה עבור חולים סופניים.

עוד חשוב לציין כי הרישיון לקנאביס רפואי יינתן לאחר שהטיפול הקונבנציונלי מוצה ולא היה מספיק אפקטיבי. מומלץ לבדוק את רשימת ההתוויות של משרד הבריאות המתעדכנת מעת לעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

רק 8,428 מתוך 100 אלף מטופלי קנאביס רפואי זוכים לסבסוד. אבל מה עם השאר?

בשיתוף SEVEN
רופאה קנאביס רפואי. ShutterStock
חשוב להגיע לרופא עם התיק הרפואי שלכם/ShutterStock

פנייה לרופא

אם אתם עונים על רשימת התנאים לקבלת רישיון לקנאביס רפואי, השלב הבא הוא למצוא רופא שיש לו את הסמכות להנפיק את הרישיון. באפשרותכם לפנות לרופא במסגרת הרפואה הציבורית שהוסמך על ידי יק"ר להנפיק רישיון לקנאביס (לרשימת הרופאים באתר משרד הבריאות). לחלופין, ניתן לפנות לרופא (ברפואה הציבורית או הפרטית) שמתמחה במחלה שממנה אתם סובלים כדי שיגיש בקשה ליק"ר. חשוב להגיע לרופא עם התיק הרפואי שלכם המפרט את היסטוריית הטיפולים הרלוונטית לבעיה הרפואית שבגינה אתם מבקשים טיפול בקנאביס.

קבלת רישיון לקנאביס רפואי

אם הגעתם לרופא שהוסמך להנפיק רישיון והוא יחליט שאכן מגיע לכם לקבל קנאביס, הוא ינפיק עבורכם את הרישיון במקום. התשלום עבור הנפקת הרישיון הינו 278 שקלים לשנה. גם אם תצטרכו לחדש את הרישיון כמה פעמים באותה שנה, המחיר הינו חד פעמי לשנה קלנדרית. התוקף של הרישיון משתנה ממחלה למחלה, ויש לחדש את הרישיון בהתאם.

אם הגעתם לרופא מומחה הממליץ על טיפול בקנאביס, הוא יגיש עבורכם בקשה מקוונת ליק"ר יחד עם המסמכים הנדרשים כמו סיכום מידע רפואי מרופא משפחה או דו"ח ניפוק תרופות מקופת חולים. אם יהיה צורך במסמכים נוספים, תוכלו להעלות אותם בעצמכם למערכת. הבקשה תיבחן על ידי יק"ר והתשובה לגבי קבלת הרישיון תישלח ישירות אליכם ואל הרופא המטפל. אם התשובה שלילית ניתן לפנות לרופא אחר ולקוות לאישור יק"ר.

מטופלים אונקולוגים יכולים לקבל רישיון לקנאביס רפואי במחלקות האונקולוגיות בבית החולים שבו הם מטופלים.

קנאביס רפואי. ShutterStock
קיימים מגוון מוצרי קנאביס רפואי, וחשוב לוודא שאתם בוחרים מוצר איכותי ונקי/ShutterStock

רכישת קנאביס רפואי בבית המרקחת

קיבלתם רישיון לקנאביס רפואי? ברכותינו. כעת, כל שעליכם לעשות הוא לגשת לאחד מבתי המרקחת המורשים למכור קנאביס רפואי. ניתן לרכוש קנאביס בהתאם למינון שאישר לכם הרופא ולפי אחוז החומרים הפעילים בצמח - THC ו-CBD. כמטופלים חדשים, בדרך כלל הרופא ירשום לכם מינונים קטנים כדי לבדוק את ההשפעה של הצמח על הגוף. קיימים מגוון מוצרי קנאביס רפואי, וחשוב לוודא שאתם בוחרים מוצר איכותי ונקי.

תוכן זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. וואלה! אינה מעודדת או ממליצה לצרוך כל חומר שהוא ולא תהיה אחראית על כל שימוש מסוג זה.

לאתר SEVEN קנאביס רפואי פרימיום

מאיה בניטה, בשיתוף SEVEN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully